První letošní

26. května 2013 v 16:16 | Sim
Půl rok pryč a na blogu žádný článek. Nějak mi ten půl rok utekl mezi prací - tady nastala malá změna: zaměstnanec na plný, stěnkou, rodinkou, kastrolama, které jsou neustále od maglajzu, protože mezi vařením je třeba tu poviset na balkně, tu campusovat nebo mezi pračkou trochu zashybovat... Však to znáte. Mamky lezkyně se musí otáčet a do jejich lezeckých úspěchů hormony ani mateřskou nepleťte. Je to dřinaS vyplazeným jazykem

Ještě teď mám v živé paměti shazování 16 kil po těhotenství, kdy jsme se se Sáďou málem pothaly smíchy při mém poporodním atletickém přelezu Písečné bouře. Přehoupnutí přes převis u prvního BH byl nadlidský výkon. To není stěžování, to jsou krásné nové životní etapy, nové výzvy, které provází neskutečné bohatství. Takže nové mamky lezkyně nebojte, všechno jde a co víc, ještě líp. Podívejte se na Zuzku Kuldovku. Jen je potřeba z původního vlažného tréninku na 50 % nastartovat motor na 150 % za ještě kratší časový trénink. Každý lezecký metr si vychutnat až do úplného dna a pomine i dřívější rozmazlenost, to se mi nelíbí a to nepolezu... Leze se všechno, hlavně jak se leze.

Zima byla letos opravdu dlouhá. Ale smutno mi bylo během té zimy hlavně po kamarádech ze skal. Lezení je o lidech, i když se tváříme jako parta individualistů. Často nevydržím a navzdory strachu z úrazů vyrážím s klukama přes zimu bouldrovat. Tření je v zimě neskutečný. První lezecký jarní výjezd nám trochu pokazila naše dodávka, která stávkovala a pak moje angína. Takže první jurský výpad byl pouze jednodenní bez šáhnutí na skálu. Možná tomu tak mělo být.

Foxik a Džanglik v Bahře

Týdenní odpočinek mi asi prospěl a začala jsem podezřívat doktora, že mi místo atb namíchal nějaké anabolika. Hned po dobrání mířím s Dlabisem a Majklem bouldrovat. Ze začátku jsou kluci vlažní, ale vášeň v bouldering se začně projevovat hned po prvních úspěších. Kluci se nestačí divit, jaké skvosty tu máme. Majk bravůrně přelézá Sběratele kostí 7C a Dlouhý kouř 7C+. Já k mému překvapení poskládám prstolam Honey Bunny 7C+. Díky Přémo za přelezovou energii. Druhý den se připojí Jirous, Kačka a Janča. Jirous vyfoukne Dlouhý kouř a Janča Olše Tekutý vosk 6C+.

Za týden konečně lezecký výjezd nebo teď už dovolenáUsmívající se Kapky deště nás provází už od půlnoci a v podstatě celých pět dní. Máme s sebou partičku dětí. Ostraváci buší nebo se proplétají mezi vodopády na Holzgauerech. Saška Holková dává Mambo Cavalero OS a s Kačkou Šindelkou ukazují, že mamky lezkyně umí!

Všechny přesvědčím, že nejmíň bude pršet na "paletách". Primeur de Luxe 10 je standartně dole zavlhlá. Po tragickém rozlezu - rozlezy mám vždycky takové - se nenechám odradit a jdu na to. Zkrokuju jako minulý rok nahned a dalším nálezem střílím pokus... jeden, druhý a v třetím padám vysoko. Na čtvrtý už není craft. Čas mě tlačí - na palety se mnou jen tak zase někdo nepojede. Hujíčci a Bambus jsou ale trpělivý, díky za to.

Dávám rest a další den padám v prvním, druhém, třetím pokusu u 4 expresky - tedy za hlavním bouldrem. V místě je dlouhý krok a s mojí výškou žádné pořádné nohy. Padají ze mě ošklivá slova - promiň Tomíku. Přichází němec a radí mi patu. Rychle do místa vyšplhám, vyzkouším a dalším pokusem přelézám. Celou dobu si mumlám, jak je to lezení krásný, chyty drží, síla je a proč němčík nepřišel už ráno. A 10 nebo 10-/10? Na půlky nehraju a krokově mi cesta přišla těžší než spousty 10-.

foto Lucka Juráková

Letos nám do rodiny přibyl nový mazlíček, kterého jsem si už delší dobu přála a je to skvělá volba při nedostatku času. Na kampusu se jde vykašit za krátkou dobu, ale člověk musí mít také na paměti, že campus je nebezpečná zbraň, se kterou se musí zacházet opatrně, aby se trénink v podobě úrazu neobrátil proti vám. Největší náklad dostávají lokty.

Cíle dalšího tréninku: polozalomení, zalomení na liště... dárek pro Alu.
Moudra, která mě potěšila: Lez a trénuj s myšlenkou, abys byl ještě lepší než jsi a ne abys byl lepší než ten druhý... tak pravil Zico.

Tady v zimě nejčastěji trénuju s Kačkou Kozlíkovou a Mončou Šatnou. Jsme parta silných žen a nezastaví nás ani nevytopená studená garáž. Na stěnce kroužíme nahoru dolu. Snažíme se netraverzovat, ale lézt nahoru a dolů. Kolečka mají od 30-50 kroků. Na rozlez jedu 2x 50 po velkých chytech na rozhýbání. Poté 2x 30-40 kolečko, které je těsně pod mé maximum. Nohy ještě stále na velkých stupech. Pak 3x 30-40 malé nohy, kroky na maximum, někdy ani nedolezu nebo spadnu a pokračuju. Někdy střídám kolečko po dírkách, lištách nebo oblinách. 2x kolečko na dotavení. Takhle zhruba trénink, který prokládám boulderingem na stěně v Ústí, lezením S lanem na stěně v Ústí a 1x týdně balknou a campusem.

Doplňkové cvičení: strečink, břicho px90 workout, běh a tohle nedělám, nemusela bych se zvednout...

1 člověk ohodnotil tento článek.